HOME

PRODUCTEN BESTELLEN CONTACT
Producten


SiteOnline Wizard Design
wil natuurlijk graag zaken met u doen, net als u graag zaken doet met uw klanten.
Maar wij willen dat alléén dan doen wanneer wij onze potentiële klanten in eerste instantie goed hebben geïnformeerd over het medium internet en waar u rekening mee dient te houden.
De vertegenwoordiging van uw bedrijf op internet, het plaatsen van een website is niet een beslissing die u vandaag op morgen maakt. Denk er goed over na, voordat u de stap neemt. Hieronder geven wij een stappenplan die u wellicht met de beslissing om aan het wereldwijde medium internet te beginnen, helpt.

  • Internet is een nieuw medium met andere eigenschappen dan woord en beeld.
    Voor een goede website is het noodzakelijk om rekening te houden met deze specifieke interneteigenschappen.
    Internet biedt u een aantal kansen:
  • Het is bijvoorbeeld wereldwijd
    • Interactief
    • Multimediaal
    • en 24 uur per dag beschikbaar
  • Heel belangrijk is dat u voor uzelf uitgemaakt hebt waarom u een website laat ontwerpen.
  • Welk effect wilt u bij de bezoeker bereiken?
    • Wilt u de bezoeker overtuigen uw product te kopen?
    • Wilt u de bezoeker informeren?
    • Wilt u de bezoeker amuseren?
  • Leg uw doelstelling vast.
  • Formuleer uw doelstelling.
  • Noteer het zwart op wit.
  • Voor wie wilt u een website op internet?
  • Een brainstormsessie binnen uw bedrijf zorgt vaak voor verrassende invalshoeken en voorkomt dat er het eerste en misschien niet het beste onderwerp uitgewerkt wordt.
    Voor deze brainstormsessie kunt u het volgende overzicht gebruiken;
    • algemene beschrijving van het bedrijf
    • het aanbod
    • vast assortiment
    • aanbiedingen
    • service
    • plaats
    • bestelmogelijkheid
    • teaser/lokker/vermaak
  • Is uw organisatie klaar voor het verwerken van aanvragen via internet en het
    beantwoorden van vragen via email.
  • Bent U er klaar voor?
  • Voordat wij uw website ontwerpen zullen wij ten eerste uw onderwerp/uw
    specialiteit dienen te verkennen. Doordat u uw brochures aan ons opstuurt brengt u
    ons op de hoogte van het onderwerp waarover uw website dient te gaan. Middels deze informatie stellen wij u voor  welke foto's, clipart, tekst, achtergrond e.d. gebruikt gaan worden. Tevens geeft U aan waar de nadruk op gelegd dient te worden.
  • U beslist welk soort website u wilt aanschaffen. Met een thema of met uw huisstijl, en de grote daarvan. Aan de hand van het onderwerp en het assortiment adviseren wij u hoeveel pagina's u minimaal nodig hebt.
  • Door ons wordt een ontwerp gemaakt van de website op basis van uw keuze en rekening houdend met het feit dat de meeste bezoekers van uw website een modem hebben met een snelheid van 33k6.
  • Na goedkeuring hiervan zullen wij de website uitbouwen tot een compleet geheel.
  • Na een grondige test van de website, het plaatsen op het web, en het aanmelden bij de zoekmachines is het mogelijk gebruik te maken van ons onderhoudsprogramma.

TIPS:

  • Geef hoge prioriteit aan het up-to-date houden van de informatie op uw website.
  • Zorg dat mensen na een eerste bezoek terug komen door actuele informatie aan te bieden.
  • Verzin een lokkertje om voor vervolgbezoek te zorgen.
  • Door nedstat (houdt de statistieken van uw site bij) op uw site te installeren kunt u de gegevens analyseren en bekijken of uw doelstelling wordt bereikt. Onderneem op basis van deze gegevens actie om de bezoekersaantallen te verhogen of de doelgroep beter te bereiken.
  • Leg de verantwoordelijkheid voor het beantwoorden van e-mail en het versturen van brochures/offertes expliciet bij iemand neer.
  • Houd ontwikkelingen in de gaten die gevolgen kunnen hebben voor uw website. U kunt denken aan veranderingen in de omgeving van uw bedrijf of instelling, toenemende technische mogelijkheden en gedetailleerde marketingmogelijkheden.

Het stappenplan in het kort:

  • Stap 1, adresgegevens
    • Naam organisatie ...
    • Adres...
    • Postcode en plaats...
    • Telefoonnummer...
    • Faxnummer...
    • Naam contactpersoon...

     

  • Stap 2, het fundament van de website
    • Over welk onderwerp wilt u een website laten ontwikkelen?
    • Uit welke aspecten bestaat dit onderwerp?
      • 1........
      • 2........
    • Wilt u de bezoeker
      • Overtuigen
      • informeren
      • amuseren
      • een combinatie van ...
    • Wat is de concrete doelstelling waaraan uw website moet voldoen?
      • Met onze website willen we...
    • Voor welke doelgroep(en) wilt u uw website laten ontwerpen?
      • Doelgroep 1. ...
      • Doelgroep 2. ...
    • Breng (beide) doelgroep(en) nader in kaart.
      [Denk aan de variabelen leeftijd, geslacht, opleidingsniveau, voorkennis van het onderwerp, binding met de organisatie, beroep, inkomen, nationaliteit, computerkennis.]
      • Doelgroep 1. ...
      • Doelgroep 2. ...
    • Wat zijn vermoedelijk de wensen van uw doelgroep(en)?
      • Doelgroep 1. ...
      • Doelgroep 2. ...

     

  • Stap 3, het raamwerk van de site (SOWD)
    • Voor welke structuur van de website wordt gekozen?
      • een platte structuur
      • een diepe structuur
      • een gedwongen structuur
      • een chaotische structuur
    • Waarom wordt voor deze structuur gekozen?
      [Wij denken aan de verdeling van de informatie over de categorieën, toekomstige uitbreidingsmogelijkheden en de wensen van de bezoekers.]
    • Hoe wordt de structuur van de site duidelijk gemaakt  aan de bezoeker?
      [Wij denken aan functionele en inhoudelijke knoppen, frames, een sitemap en zoekmachine]
    • Wordt de vormgeving gebruikt om de structuur te verduidelijken?
      [Wij denken aan de kleur, illustraties en metaforen]

 

  • Stap 4, vormgeving
    • Er wordt vastgesteld wat voor een pagina de maximale bestandsgrootte, uitgedrukt in Kb's, is!
      [Wij denken aan de irritatietijd in seconden]
    • Hoe ziet een pagina van de website eruit?
      [Wij denken aan schermopbouw, witruimte, lettertype en achtergrond, plaats van het logo]
    • Wij maken een storybord.
    • Welke afbeeldingen worden gebruikt? Wat is de functie van de afbeelding?
      • 1. ...
      • 2. ...
    • Welke trucs worden waar nodig gebruikt om de beleving van de wachttijd te verkorten?
      [Wij denken aan thumbnails, opbouw van de afbeeldingen]
    • Hoe wordt de vormgeving van de eerste pagina, de homepage, ontwikkeld?
      [Wij denken aan de eerste indruk, scrollen/niet scrollen, het ontwerp, de (hoeveelheid) informatie die er weergegeven wordt.]

 

  • Stap 5, inhoud: tekst en interactiviteit
    • Wat zoekt de doelgroep vermoedelijk precies?
      [Denk aan letterlijke teksten, specifieke of globale informatie.]
    • Op welke wijze wordt de interactiviteit van het medium internet benut?
      [Wij denken aan uitlegvensters, testjes, antwoordformulieren.]
    • Wij formuleren de tekstuele links correct.
    • De tekst wordt over het scherm verdeeld zoadat deze goed leesbaar is.
    • De tekst wordt prettig leesbaar gezet.
      [Wij denken aan korte, concrete zinnen, en vermijden lastige constructies en moeilijk woorden.]
    • Wij bekijken van welke verschillende tekstsoorten gebruik gemaakt gaat worden om de tekst beter leesbaar te maken.
      [Wij denken aan interviews, discussies, tien vragen over... FAQ]

 

  • Stap 6, op het net
    • Wanneer gaat u op het net?
    • Wij hebben de website technisch en inhoudelijk getest!
    • Hoe verzorgt u de PR voor uw website?
      [Denk aan een helder adres (domeinregistratie), het correct aanmelden bij zoekmachines, het mailen van verwante sites (wanneer nodig), de autosignaturen binnen email, newsgroups, buttons en banners, een nieuwsbrief, een openingsbehandeling, papieren uitingen.]
    • Hoe gaat u uw bezoekersaantallen bijhouden?

 

  • Stap 7, De periode nadat u het net bent opgegaan
    • Hoe zorgt u ervoor dat uw bezoekers terugkomen?
      [Denk aan correcte informatie, actuele informatie en lokkertjes.]
    • Hoe benut u de gegevens over bezoekers?
    • Hoe organiseert u het onderhoud van de website?
      [Denk aan het vastleggen van procedures en verantwoordelijkheden.]
      Wordt dit uitbesteed aan SiteOnline Wizard Design?
 
 
 

 

. . . . . . . . . .