HOME

PRODUCTEN BESTELLEN CONTACT
Producten

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Totaal instelling


Hier wordt alleen het instellen van extra accounts binnen Outlook Express behandeld. Voor andere email programma's bieden wij (nog) geen hulp.
Tevens wordt hier uitgelegd hoe u een volgende email account kunt aanmaken die mail verstuurt met uw inbelprovider en mail van uw eigen domein inleest. De ontvanger van die mail ziet dat de mail van uw eigen  domein komt.

De onderstaande afbeeldingen hebben betrekking op Outlook Express 5

1.	Het aanmaken van een email account.
Click op de tab Extra en vervolgens op Accounts, zie onderstaand:

Dan verschijnt de volgende window:

Hieraan kunt u accounts toevoegen door op de knop Toevoegen te klikken. Er verschijnt dan een sub-tabje. Klik daar op Email en de volgende wizard verschijnt:

Vul alle gegevens voor de wizard in. Het maakt niet uit als u iets fout invult, dat gaan we straks aanpassen.
Als de wizard klaar is, komt u terug in het onderstaande venster.
Stel dat ons privé-account heet: UU-net. Click dan daarop en click vervolgens op de knop Eigenschappen:

Daarna verschijnt het volgende venster:

U vult gewoon uw eigen gegevens hier in (het veld Organisatie mag u leeg laten).
Click daarna op de tab Servers:

Vul hierin de gegevens die u hebt ontvangen van uw inbelprovider (zie boven voor bijvoorbeeld UUnet). Click vervolgens op de knop OK en uw email account is klaar om uw mailbox te legen en om mail te verzenden met uw inbelprovider.

2. Het verzenden van email met uw inbelprovider.

De volgende afbeeldingen laten zien hoe u een volgende account aanmaakt en deze instelt om uw mail van uw eigen domein / server te halen en om mail via uw inbelprovider te verzenden. De ontvanger van de mail ziet dat de mail van uw eigen domein komt.
In het voorgaande deel kon u lezen hoe u een email account aanmaakt en hoe u vervolgens in het onderstaande venster terecht komt:

Vul nu bij Naam de naam in die u aan de lezer van uw verzonden email wilt laten zien (zie boven). Ook is het van belang om zowel bij E-mailadres als Antwoordadres het email adres van uw eigen domein te gebruiken.
Vervolgens klikt u op de tab Servers.
Nu gaan we de dingen wat anders doen. Vul bij Inkomende e-mail (POP3) de mailserver van SiteOnline Wizard Design in. Dit gegeven werd u toegestuurd toen u de server bestelde.
Vul voor Uitgaande e-mail (SMTP) de gegevens van uw inbelprovider in.
Vul bij Server voor inkomende e-mail de login gegevens in van SiteOnline Wizard Design. Deze gegevens werden u toegestuurd toen u de server bestelde.
Vink tenslotte de check-box Voor deze server is verificatie vereist aan en click op de knop Instellingen...

U komt dan in het onderstaande venster terecht:

Vink hier de radio-button Aanmelden met aan.
Vul tenslotte de logingegevens in die u van uw inbelprovider heeft gekregen.

Zorg er wel voor dat u bij het verzenden van email ook daadwerkelijk met deze inbelprovider inbelt, en niet met een andere inbelprovider.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SNELLE INSTELLING

De instelling van Incoming mail (pop3) geldt als U wizard 25 tot en met wizard 300 bij ons aangeschaft hebt. Bij wizard 10 geldt de instelling zoals in de totaal instelling is weergegeven.

U gelieve de gegevens nauwkeurig in uw emailclient zoals bijvoorbeeld: Eudora, Oulook Express, etc., in te geven!! Bij POP3 (binnenkomende email) vult u uwdomeinnaam met extensie (.nl/.com/.net/.org/.nu) in! Bij SMTP (uitgaande email) vult u de gegevens in van uw inbelprovider! Zie voorbeeld hierboven.

Als u bovenstaande in acht neemt, zal uw email goed fuctioneren.

 
 

 

. . . . . . . . . .